donderdag 26 januari 2012

Klein beetje haken en recykleren

Het is momenteel nogal druk in huize maarnietvangrijs.
Komend weekend ga ik weer al jullie blogs lezen! Ik loop achter....

Intussen haakte ik een heel klein beetje en recykleerde wat.
Van een te klein geworden jurkje maakte ik heel makkelijk een rokje voor onze grote prinses
(bovenkant eraf knippen en rand omnaaien).
Ik haakte een rand aan het rokje en twee bolletjes voor aan het koord.




Actiefoto's inmiddels hier te zien!

Zij heeft trouwens ook leuke randjes gehaakt.

26 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend leuk...wenste dat ik nog een klein meisje was!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee weer! Volgens mij heb ik exact hetzelfde jurkje in de kast hangen (H&M?). Dat wordt volgende winter dus ook een rokje :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @S@@rtje: H&M inderdaad!! Het zat sowieso een beetje raar dat jurkje, net iets te krap of zo, of te hoge taille, herken je dat?? Mijn jongste heeft er ook een, dus er komt nog een rokje aan.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Doet me eraan herinneren dat ik iets wou doen met een winterjack waar de rits van kapot is. Ga er meteen eens even naar kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk idee! Wat ik me afvroeg....hoe krijg je nu gaatjes in dat rokje waar het garen doorheen gaat.....??...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Andina: Met een naald! :-) Met naald en draad naai je eerst een festonsteek tot je helemaal rond bent. Daarna ga je pas haken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah, naar deze uitleg was ik net aan het zoeken. Staat genoteerd (in de kaartenbak in mijn hoofd dan he). Leuk! Dat moet ik ook wel kunnen!

      Verwijderen
  7. Wat een goed idee! Ik heb ook nog wel wat jurkjes liggen waar ik nog geen afscheid van kan nemen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk he dit soort dit projectjes? Weinig werk en veel resultaat. Ik heb dit ook wel met rompertjes en langs vestjes gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi!
    Wat een lief randje heb je gehaakt. En die pom ponnetjes, echt super!
    Hopelijk wil je dochter dit rokje wél aan!
    Groetjes, Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is dit rokje leuk geworden! En leuk dat je een linkje hebt geplaatst :) Grappig, dat je dan onafhankelijk van elkaar met hetzelfde bezig bent...alsof het in de lucht hangt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vond het hier al zo stil... ;o)
    Wat een leuk lief randje aan dat rokje en de bolletjes aan het koordje zijn ook zo schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi geworden! Dochter schiet ook de lucht in en heeft inmiddels ook wat nieuwe rokjes... Ze zegt nu bij alles wat te klein wordt "dan maak je er ook een rokje van!"

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben soms jaloers op jouw manier van recykleren ......:-)

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk geworden zeg met dat randje en ik vind die balletjes ook heel tof, is dat erg ingewikkeld ?

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat ziet er zo'n zalig rokje uit. Toch handig als je zo kunt recykleren. Hoe kom je toch op die ideeën.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Te ha quedado muy bonita con el detalle de ganchillo, es buena idea lo de reciclar.
    Un saludo.
    Susana.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig! Leuk dat je weer meedoet met Link Your Stuff. Fijn weekend!
    Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Great job - i love recycling and upcycling too!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. aaah hier lees ik de oplossing: eerst een festonsteek rondom haken :)
    Hoe bedenk je het zeg! Ik vind het echt super!!! Jij zit altijd zo vol leuke niet niet te moeilijk uitvoerbare ideeen! Heerlijk altijd om je blog te lezen!

    Enne, wij hebben hier een joggingpak van precies dezelfde stof ;) Ene wordt te klein (116), maar gelukkig had ik m ook nog een maatje groter (122) liggen van pleegzus. Dus die kan nu weer uit de kast getrokken worden ;)

    BeantwoordenVerwijderen